Śniadania białkowo-tłuszczowe dla każdego

Moda na zdrowe odżywianie i sport nie ustaje. Dzięki powszechnie dostępnym wizytom u dietetyków jesteśmy w stanie zoptymalizować swoją dietę tak, aby była ona dostosowana do naszego trybu życia. Osoby, wykazujące największą aktywność fizyczną w godzinach popołudniowych i wieczornych, powinny zdecydować się na śniadania białkowo-tłuszczowe, które dostarczają odpowiednią ilość energii, choć eliminują węglowodany. Jak przygotować śniadania białokwo-tłuszczowe, by były smaczne, a ich przygotowanie nie zabierało mnóstwa czasu? Oto trzy pomysły na dania!

Śniadania białkowo-tłuszczowe: omlet z łososiem

Wielu z nas nie wyobraża sobie omletu bez mąki, która zawiera węglowodany. Istnieje jednak możliwość zastąpienia jej innymi składnikami. Dzięki temu nasze danie wciąż będzie pyszne, a przy okazji bardzo zdrowe.

Do zrobienia zdrowego omletu potrzebujemy dwóch jajek i połowy cukinii. Cukinię ucieramy na tarce – może być na dużych oczkach. Następnie łączymy ze sobą dwa składniki. Do masy możemy dodać szczypiorek, czosnek, zioła prowansalskie, bazylię, pietruszkę itp. Wszystko zależy od naszych upodobań. Następnie na patelni rozgrzewamy olej kokosowy lub masło. Kolejnym krokiem jest wylanie naszej masy. Patelnię przykrywamy i odczekujemy kilka minut. W międzyczasie możemy przygotować pyszną i zdrową sałatkę z sałaty, papryki, selera, ogórka, pomidora i innych warzyw. Wszystko warto skropić oliwą z oliwek.

Kiedy nasz omlet będzie już lekko ścięty, należy złożyć go na pół na patelni, a na wierzch położyć plastry wędzonego łososia i ponownie przykryć. Po kilku minutach śniadanie białkowo-tłuszczowe jest gotowe!

Śniadania białkowo-tłuszczowe: omlet z pastą z makreli

Ryby dostarczają nam wielu składników odżywczych, w tym tłuszczy, które pozytywnie wpływają na pracę serca. Makrela to kolejna rzecz, którą bez obaw możemy spożywać na śniadanie. Omlet do tego dania należy przygotować w podobny sposób, jak opisaliśmy wyżej.

Pasta z makreli to przysmak, który dla wielu osób jest niezastąpiony. My jednak zaproponujemy nieco inną wersję tego dania. Do obranej wędzonej makreli dodaj całe dojrzałe awokado. Następnie posiekaj pietruszkę, wszystko polej sokiem z cytryny i dodaj ulubione przyprawy. Tak uzyskaną mieszankę możesz rozgnieść widelcem lub użyć w tym celu blendera.

Gotową pastę z makreli wyłóż na wcześniej usmażony omlet. Idealnie smakuje ze świeżymi pomidorami!

Śniadania białkowo-tłuszczowe: jajeczne muffinki

Przygotowanie tego dania wymaga nieco więcej czasu, a zatem dobrze sprawdzi się w weekend, kiedy możemy nieco dłużej postać w kuchni. Do jego przygotowania niezbędne będą:

  • trzy jajka,
  • jedna czerwona papryka,
  • wędzony boczek lub dobrej jakości kiełbasa (opcjonalnie),
  • szczypiorek, pietruszka,
  • słodka papryka, pieprz, sól,
  • oliwa z oliwek.

Posiekaj paprykę, mięso, szczypiorek i pietruszkę. Wszystkie składniki pomieszaj z trzema jajkami. Następnie dopraw masę ulubionymi przyprawami. Foremki do muffinek posmaruj oliwą z oliwek i wlej do nich masę jajeczną. Całość wstaw do rozgrzanego piekarnika. Muffinki powinny piec się przez około 15 minut w temperaturze 180 stopni. Świetnie smakują ze świeżymi warzywami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *