Psycholog Ursynów: Jesienno-zimowe poprawiacze nastroju

psycholog ursynów

Jesień i zima to czas, kiedy często jesteśmy śpiący, brakuje nam energii i po prostu czujemy się źle. To całkowicie naturalna reakcja organizmu na obniżone temperatury oraz brak światła słonecznego. Aby nie popaść w przygnębienie, warto nauczyć się błyskawicznie poprawiać swój nastrój. Poznaj natychmiastowe poprawiacze nastroju, polecane przez psychologów z Ursynowa. Wprowadź porady w życie i ciesz się nową energią na co dzień. Zaczynajmy!

Psycholog Ursynów: Ludzie poprawiają nastrój!

Według psycholog Ursynów, spotkania z innymi osobami mogą znacznie poprawić nasze samopoczucie. Choć często po całym dniu, wypełnionym obowiązkami, zwyczajnie nie mamy chęci na dodatkowe aktywności, spotkanie ze znajomymi lub przyjacielem może obudzić w nas utajone pokłady energii. Decydując się na meeting towarzyski, warto skontaktować się z osobą, z którą nie rozmawialiśmy już od jakiegoś czasu, a wciąż myślimy o tym, aby się z nią skontaktować. Może być to dawna koleżanka ze studiów lub znajomy z pracy. Dbanie o relacje to bardzo ważne zadanie, które powinniśmy codziennie wypełniać. Długa, przyjemna rozmowa może znacznie poprawić nasz nastrój!

Psycholog Ursynów: Niedokończone sprawy

Nic tak nie stresuje i nie irytuje człowieka, jak nierozwiązane problemy czy zadania. Z tego właśnie powodu warto jak najszybciej uporać się z rzeczami, które odkładaliśmy na później. Często zadania te wymagają jedynie jednego telefonu lub poświęcenia uwagi na kwadrans. Czy warto denerwować się takimi błahostkami? Wykonaj w pracy czy w domu wszystko, co powinieneś, nie zostawiając nic na później.

Innym sposobem na poprawę samopoczucia według psycholog Ursynów jest skończenie czegoś, co zaczęliśmy dawno, jednak wciąż nie mieliśmy czasu lub motywacji, aby to zakończyć. Skrzypiące od dawna zawiasy szafy, nieuporządkowane kartony w piwnicy – nadszedł czas, by uporać się z tymi problemami. Po zakończeniu prac z pewnością poczujesz ulgę.

Psycholog Ursynów: Ruch lekiem na całe zło

Na co dzień wielu z nas zwyczajnie brakuje aktywności fizycznej. Spędzamy wiele czasu w pracy przed komputerem, wracamy do domu, zasiadamy w ulubionym fotelu i nadal właściwie niewiele robimy. Taki tryb życia sprzyja nie tylko wzmożonej senności, lecz także wpływa na naszą wagę. Szybciej tyjemy, stajemy się coraz bardziej leniwi, mamy mniej energii, a przez to coraz częściej poddajemy się złemu nastrojowi. Aktywność fizyczna może to zmienić.

Podczas wysiłku nasz organizm uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki temu błyskawicznie poczujemy się lepiej. Dodatkowo będziemy mieli więcej energii do życia. Nie chodzi jednak o to, aby zmuszać się do codziennego biegania czy chodzenia na siłownię. Wybierz aktywność, która sprawia Ci najwięcej przyjemności. Możesz postawić na uczęszczanie na basen, zajęcia fitness (Zumba to świetne rozwiązanie!), ale też planować codzienne spacery. Wybór należy do Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *