Marketing internetowy w szeptanej odsłonie

marketing szeptany

Marketing internetowy to pojęcie tak szerokie, że nawet największe agencje zatrudniają co najmniej kilku specjalistów, których umiejętności i wiedza wspólnie się dopełniają. W ten sposób mogą zaproponować swoim klientom kompleksowe usługi i zapewnić im sukces w świecie online. Jednym z działań, na których skupia się e-marketing, jest marketing szeptany. Czym tak naprawdę jest i o czym warto pamiętać, realizując jego strategię? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w przygotowanym artykule.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, zwany także potocznie szeptanką, to wszelkie działania, których celem jest dotarcie do użytkowników internetu za pomocą przekazu przypominającego rekomendację zadowolonego klienta. Tu zaczynają się schody… Wielu specjalistów od marketingu internetowego albo rezygnuje ze wspomnianej szeptanki, albo prowadzi działania w sposób nienaturalny, a co za tym idzie – nieprzydatny dla internautów. Najczęściej przekaz jest dostarczany w sposób fikcyjny, czyli za pośrednictwem konta, które zostało założone specjalnie do tego celu. Innym sposobem na realizację marketingu szeptanego jest znalezienie ambasadora marki, który rozpocznie dyskusję na temat produktu lub usługi, poleci je i wypromuje wśród swojej grupy docelowej.

Marketing internetowy w wydaniu buzz-marketingowym i jego zadania

Wiele firm, które rozważają skorzystanie z możliwości nie tylko samego marketingu internetowego, lecz także szeptanego, zastanawia się, czy prowadzenie tego typu działań ma sens i może przynieść marce realne korzyści. Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak, jednak czynności powinny być prowadzone ze smakiem i w jak najbardziej naturalny sposób. Problem pojawia się w sytuacji, gdy zdecydujesz się na marketing szeptany np. na forach internetowych ze specjalnie założonych do tego typu kont. Internauci mogą szybko zorientować się, że posty są wyłącznie reklamą, co z kolei grozi uszczerbkiem na wizerunku marki. Ryzyko jest wysokie, jednak dlaczego warto zdecydować się na marketing internetowy w tej odsłonie?

  • Marketing szeptany zachęca internautów do dyskusji na temat produktu lub usługi, co z kolei może prowadzić do wywołania wśród nich pozytywnych reakcji,
  • ta forma marketingu umożliwia zwiększenie ruchu na stronie internetowej, które jest bezpośrednio powiązane z pozycjonowaniem. Zamieszczenie linku w poście na forum czy w komentarzu pod artykułem to doskonały sposób nie tylko na link building, lecz także zaproszenie użytkowników do odwiedzenia witryny marki.

Marketing szeptany zgodny z oczekiwaniami internautów

Marketing internetowy opiera się przede wszystkim na działaniach dedykowanych określonej grupie docelowej. Podobnie jest z marketingiem szeptanym, a co za tym idzie – musisz pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym nie zostaniesz odebrany jako zwykły spamer. Po pierwsze – naturalność! Bez niej jakikolwiek wpis na forum zostanie prawdopodobnie usunięty w ciągu chwili. Warto założyć konto, a następnie przygotować je do możliwości wyrażania opinii o naszej marce. W jaki sposób? Wystarczy, że będziesz aktywny w różnych wątkach, a gdy przyjdzie czas na polecenie produktu lub usługi, musisz zrobić to w poście zgodnym z danym tematem. Zapomnij o kłamstwie i zamiast tego skup się na realnych zaletach towaru, artykułu na Twojej stronie internetowej czy nawet jednego z kanałów marki w social media.

Zarówno marketing internetowy, jak i szeptanka to dwie kwestie, na których nie warto oszczędzać. Aby zamieszczane wpisy były wiarygodne i naturalne, należy skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mają na swoim koncie setki tego typu zleceń. Ze wsparciem profesjonalistów Twoje działania z zakresu marketingu szeptanego nie tylko będą wyglądać na naturalne, lecz także przyniosą oczekiwane efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *